Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, “Türkiye Yüzyılı olarak hedeflediğimiz bu yeni periyotta, Türk milletinin başkan bir rol üstlenebilmesi fakat ve fakat güçlü bir eğitim sistemi ile mümkündür. Yürekten inanıyoruz ki, 21. yüzyıl Türk asrı olacaktır ve Türk yüzyılı eğitimle inşa edilecektir.” dedi.
Ankara’da bir otelde düzenlenen “Türk Asrı ve Türkiye Yüzyılında Ulusal Eğitim Çalıştayı”na katılan Geylan, Türkiye’yi daha ileri taşımak için eğitimde ortak bir hedef doğrultusunda hareket edilmesi, devletin geleceğini inşa edecek olan gençlerin ahlaki, ulusal ve manevi bedellerle donatılmış, çağın gereksinimlerine uygun mesleksel hünerlere sahip bireyler olarak yetiştirilmesi gerektiğini söyledi.
Geylan, toplumun talep ettiği her türlü mesleksel, teknik, bilimsel ve vicdani alanların eğitiminin açık, şeffaf ve devlet kontrolünde olması gerektiğine vurgu yaparak, “Günümüz dünyası süratle değişmekte ve dönüşmektedir. Türk milletinin bu değişim ve dönüşüm sürecinde geri kalmaması, tersine bu sürecin öncülerinden biri olması gerekiyor. Türkiye Yüzyılı olarak hedeflediğimiz bu yeni devirde, Türk milletinin önder bir rol üstlenebilmesi lakin ve fakat güçlü bir eğitim sistemi ile mümkündür. Yürekten inanıyoruz ki, 21. yüzyıl Türk asrı olacaktır ve Türk yüzyılı eğitimle inşa edilecektir.” tabirlerini kullandı.
“Eğitimi her sürecin merkezine koymalıyız”
Türkiye Cumhuriyeti’nin, her alanda olduğu üzere eğitimde de ileri gitmek, kendi ulusal pahalarını koruyarak çağın gereklerine uygun bireyler yetiştirmek zorunda olduğunu belirten Geylan, “Geleceğimizi inşa ederken, eğitimi her sürecin merkezine koymalıyız. Zira ülkemizin ve Türk dünyasının geleceği, ahlaklı, ulusal ve manevi bedellere bağlı, birebir vakitte bilimde, endüstride ve teknolojide başarılı bireyler yetiştirmekten geçmektedir.” formunda konuştu.
Çalıştay öncesi mayıstan itibaren Türkiye genelindeki teşkilatlar tarafından gerçekleştirilen vilayet çalıştayları sonucu 50’ye yakın raporun kendilerine ulaştığını söyleyen Geylan, şöyle devam etti:
“Bu raporlar, eğitim sistemimizin mevcut yapısını değerlendirirken, geleceğin ülkü insanını yetiştirme sürecinde nasıl bir yol izlememiz gerektiğini de ortaya koyuyor. Her bir rapor, eğitim sistemimizin her kademesinde karşılaştığımız problemleri ayrıntılandırırken, tıpkı vakitte bu sıkıntıların tahlili için somut adımlar içeriyor. Eğitimde ortalama akıl yerine ortak akıl yürütüldüğünde, çok hoş ve verimli sonuçlar elde edileceğine yürekten inanıyoruz. Bu çalıştayda, eğitim sisteminin temel direklerinden biri olan öğretmen yetiştirme ve atama sistemine de bilhassa değineceğiz.”
“Meclis’te çıkmayı bekleyen kanunda imtihan kaldırıldı”
Talip Geylan, öğretmen atamalarında uygulanan mülakat sisteminin eğitim kamuoyunu işgal ettiğini belirterek, “Uzun yıllardan sonra birinci kere öğretmen ataması yapmadan yeni eğitim-öğretim yılına başladık. Bana nazaran bu ulusal eğitim ismine bir zafiyettir.” dedi.
Öğretmenlik Meslek Kanunu’na ait değerlendirmelerde bulunan Geylan, “Meslek kanunu çıktı lakin içeriği zayıf. Çünkü Öğretmenlik Meslek Kanunu isminde bir kanun, öğretmenlerimizin muhatap olduğu tüm süreçler ve mevzuatı kahir ekseriyetle ihtiva etmeli talebinde bulunmuştuk. Çok da çaba ettik. 2018’den 2022’ye kadar Öğretmenlik Meslek Kanunu’na dair yapılması gereken ne varsa Türk Eğitim-Sen olarak ortaya koyduk. Fakat kanun eksik olarak çıktı.” diye konuştu.
Geylan, öğretmenliğin yalnızca bilme değil, bildiğini de aktarma mesleği olduğunu belirterek, “Sınav yalnızca bilgiyi ölçer. Hasebiyle ‘Öğretmenlerimizi, uzman ya da başöğretmen olarak tasvir ederken sınavı değil, tecrübeyi, tecrübesi, kıdemi, hizmet mühletini temel alın’ demiştik. Bu talebimiz karşılık buldu. Şu an Meclis’te çıkmayı bekleyen kanunda imtihan kaldırıldı.” tabirlerini kullandı.